Kokios dyzelinių variklių dalys genda dažniausiai ir kodėl?

July 20, 2018
Kategorija: Patarimai vyrams | Vyras
0 48 0
Kokios dyzelinių variklių dalys genda dažniausiai ir kodėl?

Dyzeliniai varikliai dažnai pareikalauja nemažai specifinių žinių ir ne tik mechanikams, bet ir patiems vairuotojams. Vis tik, kiekvienam svarbu, kad jų automobilis ar sunkusis transportas veiktų kuo geriau, kuo ilgiau, savaime aišku, kuo efektyviau. Nusprendėme panagrinėti kelias pagrindines dyzelinių variklių dalis ir jų dažniausius gedimus – kaip nuo jų apsisaugoti ir ką daryti, kad jų būtų galima išvengti.

Purkštukai

Jei reikalingas dyzelinių variklių remontas, tikėtina, kad Jums galėjo sugesti purkštukai. Ironiška, tačiau šios dalies gedimas laikomas bene dažniausiu dyzelinių variklių istorijoje. Kyla klausimas, kodėl? Kas paskatina purkštukų gedimus ir kodėl jie tokie dažni?

Viena iš priežasčių – vairuotojų neapsižiūrėjimas ir netinkamo kuro pylimas. Aišku, nors kiekvienas mes dedame centą prie cento ir norime sutaupyti, nereikėtų keliauti į pigiausiai kurą parduodančios degalinės stotelę, kurios prekės ženklas – niekam nepažįstamas ir šiaip keliantis įtarimą. Jei jų parduodamas kuras pigus, gali būti, kad šis – senas ar atvežamas iš Rytinių šalių. Problema dažniausiai pasitaiko tolimųjų reisų vairuotojams. Nes būtent jiems dažniausiai tenka ten, kur pakeliui ir patogu.

Senas kuras dažnai yra pilnas nuosėdų ir sieros likučių, kurie gali paveikti purkštukų darbą, galiausiai juos užkimšti ir taip sudaryti daug skaudžių piniginei problemų. Tad jau geriau pilkitės kurą iš tų, kuriais galima pasitikėti, net jei kartais sumokėti tektų ir šiek tiek daugiau, tai vis tiek kainuos mažiau nei dyzelinių variklių remontas ir purkštukų diagnozė.

Siurbliai

Šis dalis – antra pagal svarbą dyzeliniuose varikliuose. Nes būtent siurbliai sukelia aukštą spaudimą ir padeda pumpuoti kurą. Dėmesio siurblio našumui reiktų skirti kuo daugiau, ypač jeigu mėgstate paspausti greičio pedalą. Ironiška, tačiau siurbliai taip pat genda dėl tos pačios priežasties kaip ir purkštukai. Pilsite nekokybišką kurą – ilgainiui pamatysite, kad automobilis pradės sunkiau kurtis. O tai nėra pats maloniausias reikalas. Tad jei norite apsaugoti savo variklį, vėlgi – rinktis tik patikimą ir kokybišką kurą.

Dyzeliniai varikliai yra ypač jautrūs nekokybiškam kurui, tačiau lygiai taip pat dėmesio reikėtų skirti ir kitiems dalykams – laiku keisti tepalus, alyvą, stabdžių skysčius, reguliariai atlikti techninę apžiūrą ir nepamiršti apsilankyti pas mechanikus prieš ilgesnę planuojamą kelionę. Tai galioja ne tik sunkiasvorio transporto vairuotojams, bet ir lengvųjų automobilių savininkams.