Pagrindinės sveikos mitybos gairės Vakarų kultūroje

October 3, 2019
Kategorija: Sveikata
0 8 0
Pagrindinės sveikos mitybos gairės Vakarų kultūroje

Siekiate domėtis sveikesnia mityba, tačiau nežinote kur ir nuo ko pradėti? Žmogaus skradis nėra riebalų gaudyklė, tad tuo ruožtu kveičiame susipažinti su pagrindinėmis sveikos mitybos gairėmis, kuriomis galėsite vadovautis ne tik kurdami asmeninį mitybos planą, tačiau ir ruošdami užkandžius vakarėliui su draugais. Sveika mityba gali būti sąlygota ne tik žmogaus kūno fiziologijos, bet kaip pamatysime ir kultūrinio konteksto.

 

Mityba ir „pirmojo pasaulio problemos“

 

Moderniame Vakarų pasaulyje, kurį apibrėžia pramonės perversmas, daugeliui žmonių maisto perteklius, o ne jo trūkumas virsta kertine gyvenimo problema. Ši problema savo prigimtimi yra kone tiesiogiai atvirkšia rūpesčiams, kuriuos žmonės buvo priversti išgyventi amžiuose iki pramonės perversmo ar net ir dabartiniais laikais ekonomiškai neišsivysčiusiose valstybėse dar žinomose kaip „trečiasis pasaulis“.

 

Pastarųjų valstybių piliečiams tokie dalykai kaip, kad restoranas, indaplovė ar riebalų gaudyklė gali būti visiškai nežinomi. Savo ružtu tokia aplinkybė sąlygoja atitinkamus žmonių mitybos įpročius, kurie skiriasi nuo dietų sutinkamų Vakaruose.

 

Cukrus kaip didžiausias priešas sveikai mitybai

 

Kaip žinia, valstybių skirstymas į „pirmąjį“ ar „trečiąjį“ pasaulius atsirado praeitame amžiuje, Šaltojo karo metu. Šią klasifikaciją sukūrė Vakarų bloko valstybės. Vakarai buvo laikomi „pirmuoju pasauliu“, kuriame vyravo kapitalizmas, žodžio laisvė ir žmogaus teisės. Sovietų sąjunga, tuo tarpu, buvo klasifikuojama kaip „antrasis pasaulis“, kurio skiriamieji bruožai buvo planinė ekonomika ir totalitarinis režimas.

Tuo tarpu jau minėtas „trečiasis pasaulis“, kuriame tokie įrengimai kaip riebalų gaudyklė nėra žinomi, vakariečių klasifikacijoje apėmė visus pasaulio kraštus neįtrauktus į Rytų ir Vakarų blokų perskyrą.

 

Tipiniam „pirmojo pasaulio“ piliečiui toks dalykas kaip badas tėra istorinis faktas, o ne kasdienybės dalis. Maisto perteklius ir perdirbtų užkandžių gausa žadinanti impulsyvią, nereguliarią mitybą yra daug didesnė problema vakariečiams. Nereguliarus valgymas išbalansuoja insulinio išsiskyrimą kraujo sistemoje, šitaip sutrikdant cukraus kiekio reguliavimą žmogaus kraujyje.

 

Norint to išvengti būtina valgyti reguliariai, vengti momentinių užkandžių, perdirbto maisto ir angliavandenių. Šiandienio žmogaus dieninė cukraus dozė gerokai viršija priimtiną normą, o tai cukrų padaro dar pavojingesniu organizmui už riebalus.