Monikos buveinė: Pirk dramblį, pirk!

September 26, 2013
Kategorija: Laisvalaikis | Ką veikti
0 1658 0
Monikos buveinė: Pirk dramblį, pirk!

Nors šiais nesaugiais laikais nederėtų švaistytis tokiais pareiškimais, tačiau vistiek sakau, jog nėra nieko įkyresnio ir nemalonesnio už pardavimo vadybininko skambutį.  Net rusakalbė čigonė tradiciškai porą metų iš eilės, keletą kartų per savaitę, prašanti pinigų prie fontano Laisvės alėjoje atrodo kur kas maloniau: žiūrėdama į tolį purtai galvą ir kulniuoji savais keliais, palikdama ją už nugaros (baugiai tikėdamasis, kad ši nemėtė kokio prakeiksmo). Nuo pardavimo vadybininko taip lengvai nepabėgsi net ir dramatiškai numetęs telefono ragelį. Nespės praeiti pora savaičių ir Albinas iš kompanijos X ir vėl skambins su pačiu geriausiu, išskirtiniu ir būtent tau skirtu pasiūlymu pirkti dramblį.

Juk jis geriau už tave žino, kad tau reikia dramblio.
Gražaus, mėlynakio drambliuko.
Nes niekur tokio kito negausi!

asdaf

Suprantu, kad tai yra darbas, kurio atlygio dydį dažnai gali lemti iš vieno operatoriaus pas kitą  perviliotųklientų skaičius, pasirašytų sutarčių skaičius ar į nemokamą produkto pristatymą/išbandymą atvykusių žmonių skaičius, tačiau viskas turi ribas. Kitame laido gale taip pat yra žmogus. Paprasčiausiai, jeigu po mandagaus pasisveikinimo ir leidimo mane sutrukdyti kelioms minutėms, pasakau, kad manęs visgi ši paslauga nedomina, aš tikrai noriu, kad pokalbis tuo ir pasibaigtų – mes abipusiškai palinkime vienas kitam geros dienos ir atsisveikiname. Tikrai nenoriu įsivelti į keliolika minučių trunkančias diskusijas, kodėl manęs nedomina ši paslauga, jeigu net ir neišklausiau, ką man norima pasiūlyti. Manyčiau, atsakymas yra labai logiškas ir akivaizdus – mane tenkina mano naudojamų paslaugų operatorius, kaina ir kokybė. Daugiau jokių kodėl kilti neturėtų. Bet kur tau!

Kitame ragelio gale pasigirs mėginimas saldžiai įgelti: tikriausiai Jūs taip sakote dėl informacijos trūkumo, nes nežinote, kad mes galime geriau/ kokia svarbi yra ši paslauga / kaip visi klientai mumis džiaugiasi. Štai čia ir pabunda tas bjaurus, lietuviškas, aštrialiežuvis žvėris, kuris mielai sugadins Jums dieną. Galbūt net gi turėsite išgerti valerijono, kad galėtumėte atlikti kitą skambutį arba turėsite išsirėkti ofise su kokia bjauria boba teko tik ką kalbėti. Tačiau įsivaizduokite, jeigu Jums paskambina ir primygtinai siūlo pirkti dramblį. Tiesiogine prasme dramblį. Jums kalbėtų, kad dramblys palengvins Jūsų gyvenimo buitį, prižiūrės jūsų pirmagimį, pagamins valgyti ir parneš sunkius krepšius ir prekybos centro. Jūsų tai neerzintų? Erzintų, nes Jūs neturite kur to dramblio padėti savo trijų kambarių bute ketvirtame aukšte. Ir apskritai, pirkti dramblį?!

Nežinau, ar toks įkyrus klausinėjimas yra pačio pardavimo vadybininko iniciatyva, ar pakvaišusių, atidžiai pokalbių besiklausančių vadovų sumanymas, tačiau bet kokiu atveju toks elgesys veda iš kantrybės. Per savo trumpą gyvenimėlį esu susidūrusi su penkių sričių pardavimų vadybininkais, su kurių didžiąja dalimi teko nemaloniai pakalbėti, tad dalinuosi patarimais, kaip kuo greičiau užbaigti nemalonų pokalbį:

1) Pereik pas kitą mobiliojo ryšio paslaugų operatorių

- Man labai patinka mano dabartinis operatorius, – paaiškinate, kodėl Jūsų nedomina pasiūlymas.
- Bet mes jums siūlome geriau!, - džiaugsmingai šūkteli pardavimų vadybininkas.
- Naują iphone’ą be terminuotos sutarties, be abonentinio mokesčio ir dar duosite 4 valandas nemokamų pokalbių bei 2000 sms į visus tinklus? - pašmaikštaujate.
- Nee.. - su susierzinimu ir nusivylimu atsidūsta pardavimų vadybininkas.
- Tai, tuomet, kaip jau ir minėjau, manęs tai nedomina, – įgeliate dar kartą ir primenate, ką sakėte prieš kokią minutę.

Žinoma, čia buvo pateikta pokalbio santrauka. Šių pokalbių metu dar būtinai bus paliesta terminuotų sutarčių tema, tuomet galite paklausti ar jie sumokės baudą, kurią reikėtų sumokėti jums, jeigu sugalvotumėte anksčiau laiko nutraukti sutartį. Žinoma, jie to nenorės.

2) Pirk mūsų pačią sumaniausią/ raiškiausią televiziją

Lengviausias ir maloniausias būdas atsikratyti šio pirkinio yra pasakymas, jog neturite televizoriaus. Dažnas sutrinka ir tikrai nustemba, kaip taip gali būti XXI amžiuje. Paaiškinkite jam, kad didžioji dalis TV produktų yra laisvai prieinami internete. Tik nesileiskite į kalbas apie nelegalius parsisiuntimus iš torrentų, nes diskusija taps ilgesnė nei su mobiliųjų tinklų paslaugų pardavinėtojais.

3) Pirk mūsų patį greičiausią internetą

Čia ta pati situacija kaip su mobiliaisiais tinklais, tik paklauskite ar duos jums nemokamai naujausią Apple kompiuterį. Arba sakykite, kad atspėjote kaimynų wifi slaptažodį ir naudojatės kaimynų internetu nemokamai. Ir šiaip, juk visur mieste veikia wifi, kam jums mokėti už tą kabelį?

4) Ateik nemokamai išbandyti mūsų naujo produkto

Ne toks populiarus, tačiau pasitaikantis atvejis, su kuriuo nėra lengva susidoroti dėl patirties stokos. Visai neseniai vieno kosmetikos prekių tinklo konsultantė, kuriai sunkiai sekėsi suprasti, kaip manęs visa tai nedomina, pateikė svarų argumentą, kodėl turėčiau ateiti išbandyti kosmetikos: visos moterys išeina iš čia gražios, pasidažiusios. Tą akimirką supratau turinti paaiškinti, jog visos moterys turi kosmetikos ir gali pasidažyti, jeigu joms tai yra aktualu. Aš tai padariau ir pratęsiau mūsų labai nemalonų pokalbį.

Žinau dar ir tokių atvejų, kaip merginos pažada ateiti į susitikimą ir neateina, o įsivedusios konsultantės numerį tiesiog nekelia ragelio. Bet konsultantės būna gudrios ir skambina iš draugių telefonų. Tad siūlau tuo nepiktnaudžiauti.

5) Apsidrausk, nes negali žinoti, kas tau gali nutikti

Kuomet atsisakote šios paslaugos, draudimo agentai mėgsta įbauginti, sakydami, jog nežinote, kas gali Jums nutikti. Arba Jūsų būstui, mašinai ar kokiam kitam itin svarbiam rakandui. O jūs paimkite ir paklauskite ar šį pasakymą suprasti kaip grasinimą.

Vis dar laukiu, kad man paskambintų kokia nors apatinių drabužių kompaniją ir pasiūlytų pirkti apatinių komplektą telefonu. O belaukdama tokio skambučio pastebėjau, kad visus šių sričių pardavimų specialistus vienija vienas bendras bruožas – jiems dažniausiai visai neįdomu, kad tau neįdomu. Buvo laikotarpis, kai tiesiog nekeldavau ragelio, kuomet skambindavo nežinomas numeris, tačiau iš šio kvailo įpročio išaugau, nes galbūt tai skambutis iš tavo svajonių įmonės, kuri tau siūlo tavo svajonių darbą? Arba tai tiesiog tavo darbas, kai turi pakelti telefono ragelį.

Yra buvę net ir tokių situacijų, kuomet radusi praleistą nežinomo numerio skambutį perskambinu pardavimų vadybininkui. Abu jaučiamės šiek tiek pasimetę. Jis pasiūlo man perskambinti, aš sakau, kad gal tiek to, vistiek nedomina jokios paslaugos šiuo metu ir greitakalbe atsisveikinu. Buvo ir toks laikotarpis, kai į telefoną įsivesdavau pardavimų vadybininkų numerius su užrašu: nekelti, įkyrus pardavimų vadybininkas, nereikalinga paslauga ir pan. Fantazija nesiskundžiu, tad vieną dieną, tvarkydama savo telefono adresų knygą ir trindama tokius kontaktus, prisijuokiau iki ašarų.

Nors tiesą sakant visai nejuokinga, nes kaip tyčia skambina tų įmonių atstovai, kurie neturi mano duoto sutikimo tiesioginei rinkodarai. Aš jiems tai primenu ir paprašau ištrinti mano numerį iš duomenų bazės. Po akimirką trukusios pasimetimo tylos, pardavimų vadybininkai pažada tą padaryti. Turiu įtarimą, jog šį prašymą jie ir patenkina, nes seniai buvau sulaukusi skambučio pakeisti mobiliojo tinklo operatorių, pirkti televiziją, internetą ar kokį nors draudimą.

Nesu aš priešiškai nusiteikusi prieš daugelį skambinėtojų įmonių: kai man reikia informacijos vienu ar kitu klausimu, aš randu elektroninio pašto adresą, sukurpiu laiškutį ir laukiu atsakymo. Arba paskambinu ir pasiteirauju. Arba ateinu į ofisą ir akis į akį kalbuosi su pardavimų vadybininku ir dar paprašau kokių nors informacinių bukletų. Visi šypsomės, maloniai bendraujame ir net gi pasirašome terminuotas sutartis. Tad niekaip negaliu suprasti, iš kur atsiranda toks įkyrumas siūlant prekę telefonu? Juk, kai man Jūsų reikės, aš Jus rasiu!

P.S. Kitame gyvenime už visas savo nuodėmes turėčiau reinkarnuotis į pardavimų vadybininkę

Originalus įrašas Monikos Buveinėje, kurią kviečiame aplankyti paspaudus ČIA

, , , , ,