Ką daryti, jei kankina nemiga?

July 24, 2013
Kategorija: Kita
0 3850 0

Sunkiai užmiegat? Mažai miegat? Manot, kad jums nemiga? Neskubėkite, visų pirma išsiaiškinkime, kas yra ta nemiga, kokie jos simptomai ir kaip įmanoma jos atsikratyti.

Nemiga yra…

Bene didžiausias sutrikusio miego simptomas yra nemiga. Ji pasireiškia negalėjimu užmigti, dažnu nubudimu ir savijauta ryte, kai nesijauti pailsėjęs. Taigi atsiranda nuovargio jausmas, sunku sutelkti dėmesį ir, nors dieną esi mieguistas, tačiau užmigti taip pat negali.

Lėtinė nemiga, nuo kurios kenčia apie 15 proc. žmonių, pasireiškia negalėjimu užmigti ilgiau nei 30 min. ir miegama trumpiau nei 6 val. Tokie simptomai kartojasi 3 kartus per savaitę ir tęsiasi ilgiau nei 3 savaitės.

Kas sukelia nemigą?

Nemigą paprastai sukelia stresinės situacijos, tačiau yra galybė ir kitų priežasčių, kurios turi įtakos ramiam jūsų miegui. Pavyzdžiui, gėrimai, kuriuose yra kofeino (kava, kokakola, itin stipri arbata), rūkymas, juk nikotinas yra ne ką silpnesnis stimuliatorius už kofeiną. Taip pat alkoholis yra vienas didžiausių ramaus ir sveiko miego priešų.

Jei gulėdami ir negalėdami užmigti nervinsitės dėl to – tikrai neužmigsite. Reikia nurimti, nukreipti mintis kitur, atsipalaiduoti ir tada miegas ateis savaime.

Nepatartina prieš miegą prisivalgyti, nes organizmas bus užsiėmęs virškinimu, jūs nepailsėti ir dar, greičiausiai, susapnuosite košmarą.

Taip pat miegui įtakos turi ir atsitiktiniai faktoriai: temperatūros kitimas, adaptacija naujoje vietoje, sloga, stresas darbe, šeimyninis barnis ir t.t. – jie gali sukelti nemigą, tačiau praeina savaime.

Labai dažnai t.y. apie 30-50 proc. miego sutrikimų sukelia įvairios psichikos ligos: depresija, potrauminis stresas ir t.t.

Jei dirbat prieš pat miegą ir einat miegot tik palikęs darbus, jūs sunkiai užmigsite, nes bus per daug aktyvi jūsų budrumo sistema, smegenys „nenurimusios“ ir tai gali trukdyti greitai užmigti.

Nemigos testas

Kad sužinotumėte ar jus kankina nemiga, galite atlikti štai šį mažą testą. Jums tereikia įsivaizduoti ir įvertinti šiuos teiginius: kad ramiai sėdite ir skaitote; žiūrite televizorių; nuobodžiaujate spektaklyje, susirinkime; važiuojate mašina visą valandą nesustodami; prigulėte pasnausti po pietų; sėdite ir kalbatės; vairuodami mašiną patenkate į kamštį; prisėdate pailsėti po priešpiečių.
Visus šiuos teiginius įvertinkite nuo 0 iki 3: 0 – taip jums nėra; 1 – kartais; 2 – dažnai; 3 – nuolatos. Jei surinktų balų suma viršija 10, jums reiktų kreiptis į gydytoją.

Kaip pagerinti miego kokybę?

Jei sunkiai sekasi užmigti, išeikite prieš miegą pasivaikščioti, tai padės nurimti, ding per dieną susikaupęs stresas.
Atpalaiduojantis kaklo ir pečių masažas jums tikrai padės.
Sako, kad žalia spalva ramina, taigi patartina įsigyti patalynę būtent tokios spalvos.
Jei miegoti visad eisite tuo pačiu metu ir kelsitės laiku, jums išsivystys vidinis laikrodis.
Prieš miegą įsivaizduokite ką nors malonaus. Saulėtą paplūdimį, jūros skalaujamą krantą ir t.t.
Seksas – vaistas nuo visų ligų, o nuo nemigos ypač. Pasimylėjus, kraujyje atsiranda medžiagų, kurios atsakingos už geresnį jūsų miegą.

Augalinės kilmės migdomieji

Neskubėkite nemigos gydyti įvairiais preparatais, prifarširuotais chemijos. Tokių vaistų reiktų griebtis tik pačiu blogiausiu atvejų, kai visai nemiegate. Prieš tai išbandykite štai šiuos augalus: ženšenį, ramunėles, pasifluorus, mėlynąjį palemoną, tuščiavidurius rūtenius, avižas.

Taip pat galite išbandyti senolių vadinamą miegalių gėrimą. Receptas labai paprastas: 2 kupini arbatiniai šaukšteliai ramunėlių žiedų, kuriuos reikia užplikykite ¼ l verdančio vandens. Tada leiskite 10 min. pabūti, kad pritrauktų ir po to nukoškite. Šiame nuovire ištirpinkite 2 arbatinius šaukštelius medaus ir įpilkite 0,1 l. pieno. Išgerkite tik prieš einant miegoti.

Išbandykite visus paprastesnius būdus, geriausia pailsėkite, paatostogaukite, o jei vis dar kankins nemiga, kreipkitės į gydytoją.

, , ,