Kino filmo žaliuzės

July 21, 2014
Kategorija: Įdomūs faktai
0 3501 0
Kino filmo žaliuzės

Kino filmo žaliuzės, tai pirmoji mintis ir geniali, o gal ir girdėta idėja aplankė mane, vos išėjau iš užuolaidų, roletų ir žaliuzių salono. Negaliu prisiminti filmo, tik patį jausmą ir apšvietimą. Kaip keistai pro metalines žaliuzių juostas skverbėsi apšvietimas. Dažniausiai tokias šviesos faktūras pastebėdavau detektyviniuose filmuose. Ypatingai senoje Holivudo produkcijoje, kai aktorių niekas nespalvindavo. Šis interjero salonas sugrąžino mane į Film noir biurus, kur sprendžiamos vagystės ir žmogžudystės. Pamažu prarandu šią viziją ir grįžtu į realybę, juk nesu unikalių istorijų pasakotoja. Kam stengtis? Tik dėl savęs ar skaitytojų, kurie neištvėrę užverčia knygą.

 

Žaliuzės visiškai užtrauktos, žiūrovai susėdo tarp nuomojamų filmų ir knygų lentynų. Šiandien rodysim kino klasiką, visus filmus, kuriuose apšvietimas suskaidomas būtent žaliuzių juostomis. Skamba keistai, bet kinematografiškai. Kiek kino kūrėjau naudojo tas pačias apšvietimo klišes? Kiek režisierių visiškai užtemdė filmavimo aikšteles žaliuzėmis? Vertikalios metalinės juostos suskaidė fiktyvias patalpas į šviesos zonas. Kaip žaliuzės gali pakeisti filmavimo aikštelės vaizdą. Mane visados domino kino filmo apšvietimo taisyklės ir triukai. Visados žinojau, kad skirtingos šviesos gali pakeisti veido bruožus, pasirodo, kad ir skirtingi fiktyvaus interjero elementai sukuria skirtingą atmosferą. Gal ir šabloniškos mano iliuzijos, bet žaliuzių faktūriškumas ir jų veikimo principas mane visados sugrąžina į tas Film Noir, nespalvotų detektyvų filmavimo aikšteles.

 

Medinės žaliuzės, kurios kabinamos ne virš lango, o montuojamos ant sieninių spintų durų ir vėl mane nukelia į tuos paslaptingus žmogžudysčių, besislepiančių žudikų ir meilužių filmus. David Lyncho „ Mėlynasis velvetas“, vienas iš tų filmų, kur kamera arba pagrindinis personažas lieka stebėtoju. Šis stebėtojas mato netvarkingą ir tikslų vaizdą, bet linijišką. Horizontalios, medinės juostos ir spintos durys skiria kamerą nuo pagrindinio veiksmo. Kamera lieka vojeristišku stebėtoju. Taigi tokios žaliuzinės spintos durys, tampa linijiniu langu į kriminalinį, fantastinį Lyncho pasaulį. Tos pačios linijos, bet skirtingos medžiagos ir faktūros.

 

Keisto mano asociacijos ir dar keistesnės patalpos, kuriose lankausi. Ir man trūksta struktūros ir sistemos, kad mano gyvenimas būtų taip horizontaliai nušviestas. Rytais ir pavakariais sunku pasislėpti nuo saulėtekių ir saulėlydžių. Saulės šviesa pernelyg ryški, kad pastebėčiau tikro pasaulio grožį. Iš tikrųjų mano namuose nėra langų, užuolaidų ir žaliuzės man visai nereikalingos. Kodėl apie jas rašau? Kaltos tos pačios kino asociacijos. Tik tokiu būdu jums galiu papasakoti ką nors unikalaus, bet nebūtinai naujo. Rašau šias istorijas patalpose apšviestose dirbtine šviesa. Akys apsunksta ir merkiasi. Diena beveik baigiasi, o nieko svarbaus dar neparašiau ir neperdaviau žinutės.

 

Pro kino filmų žaliuzes matysite ne visą gyvenimo vaizdą ir ne visas spalvas. Will Smith sakė, kad kinas nei juodas nei baltas. Kino industrija žalia, bet ne kaip smaragdo miesto burtininkas. Žalia spalva simbolizuoja kino industrijos komerciškumą ir orientaciją į kiekybę. Kasmet sukuriama tiek kino filmų, kad visų jų pamatyti neužteks vieno gyvenimo. Todėl aš pasislėpsi tose sieninėse spintose su žaliuzinėmis durimis ir stebėsiu bent akies krašteliu pro mane prasišviečiantį gyvenimą. Inspiruota senų kino filmų ir žaliuzėmis išskaidytos šviesos aš iš naujo kuriu tas pačias istorijas. Tik niekas jau nebeskaito, negirdi, nes ieško tikrų žaliuzių. Jie nori pasislėpti nuo tikros šviesos, o ne dirbtinio projektoriaus apšvietimo. Tik aš tokia gyvenu iliuzijose ir bijau atitraukti netikrų langų ir sieninės spintos durų horizontalias užuolaidas.

http://www.domuslumina.lt/lt/products/zaliuzes/ informacija